
AKIL KÖŞKÜNÜN HAZİNESİ
Kurgulayan: Işık Kansu
Çizen: Murat Sayın
OYUNUN OYNANIŞI VE KURALLARI
Paketten çıkan Oyun karakterleri, Kart Tutucuya dengeli bir şekilde yerleştirilir.
Oyuncular; Nasrettin Hoca, Piri Reis, Einstein ya da Arşimed’i kendilerine yol arkadaşı olarak seçerler ve bunları “Akıl Köşkünün Hazinesi” oyun kartonunun başlangıç noktasına koyarlar. Oyun, en az iki oyuncuyla oynanır.
Bir oyuncu, elinin başparmağıyla her sözcük kendisi de dâhil birer oyuncuya yönelmek üzere “Oooo, piti piti, bilgi sepeti, buldum, bildim, ben seni yendim” tekerlemesini söyler. Tekerlemenin son sözcüğünde başparmak kime yönelmişse, o oyuncu oyuna birinci olarak başlar. Birinci seçilen oyuncudan sonra ikinci ve diğerleri için aynı yöntem yinelenir.
Oyuncuların sırasının belirlenmesinin ardından bilgi hazinesinin soru kartları karıştırılır ve Einstein’in resminin bulunduğu yönü üste gelmek üzere masaya konulur. Kartlar, birinci oyuncudan başlamak üzere sırayla çekilmeye başlanır. Çekilip kullanılmış soru kartları, diğerlerinden ayrı bir yerde toplanır. Kartlarda yazı, çizi ve hesapla yanıtlanacak sorular yer aldığından oyuncuların yanlarında kalem ve kâğıt bulundurmaları gerekmektedir.
Kartlardaki soruları verilen süre içinde doğru yanıtlayan oyuncu, yine kartlarda öngörülen yönergeler (bir ilerle, iki ilerle vb. gibi...) doğrultusunda basamakları tırmanmaya başlar.
Kartlardaki soruları yanıtlayamayan ya da başarısız olan oyuncu olduğu yerde kalır. Sıradaki oyuncu, oyun dizgesi gereği üstteki diğer kartı çeker ve oyunu sürdürür.
Kartlar kadar, basamaklar da çeşitli engebeler ve başarılarla doludur. Üzerinde bir atasözü, deyim ya da özlü söz yer alan basamaklara gelen oyuncu, o basamakta öngörülen yönergeleri (1 el bekle, 2 geri git, 1 kart daha çek gibi...) yerine getirdikten sonra diğer oyuncular sırayla oyunu sürdürürler.
Oyuncular, kartlarda verilen sorulardaki, çizim ve resimlerdeki örnekleri “akıl ve mantık işi olmadığından” yanıt ya da soru olarak kullanamazlar.
Kartlar tümü oyuncular tarafından çekilip bitince, kullanılmış soru kartları karıştırılarak yeniden tek tek çekilmeye başlanır. Kartların yeniden çekilmesi sürecinde sorulara oyun içinde verilmiş aynı ya da benzer karşılıklar bulmak “akıl kârı” değildir. Yani, sorulara aynı yanıtlar verilemez.
Akıl köşkünün basamaklarını tamamlayıp son basamak olan akıl köşkünün hazine sandığına varan oyuncu birinci seçilir. Birinci oyuncudan sonra diğer oyuncular ikincilik, üçüncülük...
için yarışmayı sürdürürler.
Tüm çocuklara akıl yolunda başarılar dileriz! (8 Yaş üzeri için uygundur)
AKIL KÖŞKÜNÜN HAZİNESİ
Kurgulayan: Işık Kansu
Çizen: Murat Sayın
OYUNUN OYNANIŞI VE KURALLARI
Paketten çıkan Oyun karakterleri, Kart Tutucuya dengeli bir şekilde yerleştirilir.
Oyuncular; Nasrettin Hoca, Piri Reis, Einstein ya da Arşimed’i kendilerine yol arkadaşı olarak seçerler ve bunları “Akıl Köşkünün Hazinesi” oyun kartonunun başlangıç noktasına koyarlar. Oyun, en az iki oyuncuyla oynanır.
Bir oyuncu, elinin başparmağıyla her sözcük kendisi de dâhil birer oyuncuya yönelmek üzere “Oooo, piti piti, bilgi sepeti, buldum, bildim, ben seni yendim” tekerlemesini söyler. Tekerlemenin son sözcüğünde başparmak kime yönelmişse, o oyuncu oyuna birinci olarak başlar. Birinci seçilen oyuncudan sonra ikinci ve diğerleri için aynı yöntem yinelenir.
Oyuncuların sırasının belirlenmesinin ardından bilgi hazinesinin soru kartları karıştırılır ve Einstein’in resminin bulunduğu yönü üste gelmek üzere masaya konulur. Kartlar, birinci oyuncudan başlamak üzere sırayla çekilmeye başlanır. Çekilip kullanılmış soru kartları, diğerlerinden ayrı bir yerde toplanır. Kartlarda yazı, çizi ve hesapla yanıtlanacak sorular yer aldığından oyuncuların yanlarında kalem ve kâğıt bulundurmaları gerekmektedir.
Kartlardaki soruları verilen süre içinde doğru yanıtlayan oyuncu, yine kartlarda öngörülen yönergeler (bir ilerle, iki ilerle vb. gibi...) doğrultusunda basamakları tırmanmaya başlar.
Kartlardaki soruları yanıtlayamayan ya da başarısız olan oyuncu olduğu yerde kalır. Sıradaki oyuncu, oyun dizgesi gereği üstteki diğer kartı çeker ve oyunu sürdürür.
Kartlar kadar, basamaklar da çeşitli engebeler ve başarılarla doludur. Üzerinde bir atasözü, deyim ya da özlü söz yer alan basamaklara gelen oyuncu, o basamakta öngörülen yönergeleri (1 el bekle, 2 geri git, 1 kart daha çek gibi...) yerine getirdikten sonra diğer oyuncular sırayla oyunu sürdürürler.
Oyuncular, kartlarda verilen sorulardaki, çizim ve resimlerdeki örnekleri “akıl ve mantık işi olmadığından” yanıt ya da soru olarak kullanamazlar.
Kartlar tümü oyuncular tarafından çekilip bitince, kullanılmış soru kartları karıştırılarak yeniden tek tek çekilmeye başlanır. Kartların yeniden çekilmesi sürecinde sorulara oyun içinde verilmiş aynı ya da benzer karşılıklar bulmak “akıl kârı” değildir. Yani, sorulara aynı yanıtlar verilemez.
Akıl köşkünün basamaklarını tamamlayıp son basamak olan akıl köşkünün hazine sandığına varan oyuncu birinci seçilir. Birinci oyuncudan sonra diğer oyuncular ikincilik, üçüncülük...
için yarışmayı sürdürürler.
Tüm çocuklara akıl yolunda başarılar dileriz! (8 Yaş üzeri için uygundur)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375,00 | 375,00 |
2 | 195,00 | 390,00 |
3 | 132,50 | 397,50 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 375,00 | 375,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |